4 huhtikuun 2018

Tiedote: Lamor Corporation ja Meritaito sopivat liiketoimintakaupasta

Meritaito Ltd. ja Lamor Corporation Ab ovat sopineet kaupasta, jossa Lamor ostaa Meritaidolta SeaHow tuotemerkillä markkinoitujen öljyntorjuntalaitteiden liiketoiminnan.

”Olemme tehneet hyvää yhteistyötä öljyntorjunta-alalla, nyt tehty liiketoimintakauppa vahvistaa ja avaa uusia mahdollisuuksia myös jatkossa. Kaupan myötä saamme vahvistusta matalien vesien öljyntorjunnan tuoteportfolioon. Meritaidon tuotteet ovat korkealaatuisia ja niistä löytyy hyvät asiakasreferenssit. Lamorin myyntiverkoston kautta tuotteet voidaan nyt viedä myös kansainvälisille markkinoille,” kertoo Lamorin toimitusjohtaja Fred Larsen.

”Meritaidon päivitetyn strategian myötä keskitymme jatkossa perusliiketoimintojemme kehittämiseen sekä toiminnan laajentamiseen niissä palveluissamme. Liiketoimintakauppa koskee öljyntorjuntalaitevalmistusta ja jatkamme öljyntorjuntapalveluiden tarjoamista edelleen,” toteaa Meritaidon toimitusjohtaja Hannu Ylärinne.

”Meritaidon kehittämät uuden sukupolven öljynkeräyslaitteet ovat todistaneet toimivuutensa erittäin haastavissa ympäristöolosuhteissa. Laitteisto tukee hyvin Lamorin vahvaa tuoteperhettä. On hienoa, että Suomesta löytyy maailmanluokan  öljyntorjuntalaitteiden valmistaja, joka mahdollistaa hyväksi todettujen laitteiden myynnin  maailmanlaajuiseen menestykseen,” kertoo Ylärinne.

Liiketoimintakaupalla ei ole vaikutusta yhtiöiden henkilöstöön.

Yritysprofiilit:

Lamor (Larsen Marine Oil Recovery) Corporation Ab tarjoaa ratkaisuja öljyonnettomuuksiin varautumiseen, öljyntorjuntaan ja –keräämiseen sekä maanpuhdistukseen. Viimeisten kolmen vuosikymmenen aikana Lamor on kehittänyt, tuottanut ja toimittanut kehittyneimpiä öljyntorjuntateknologioita maailmanlaajuisesti. Lamorissa työskentelee yli 150 henkilöä pääasiassa Suomessa, Kiinassa ja Ecuadorissa, jonka lisäksi yhtiöllä on alueelliset toimistot Brasiliassa, Englannissa, Kolumbiassa, Meksikossa, Omanissa, Perussa, Turkissa, Ukrainassa, Yhdysvalloissa sekä Venäjällä. Lamorin jatkuva kehitystyö ja markkina-aseman vahvistaminen ovat johtaneet palveluliiketoiminnan laajentamiseen perinteisen ydinliiketoiminnan öljyntorjunnan ohella myös mm. maanpuhdistus-, porausjätteen käsittely-, öljyputkien seuranta- ja teollisuusvesien käsittelypalveluihin.

www.lamor.com

Meritaito Ltd. tuottaa korkealaatuisia palveluja ja älykkäitä ratkaisuja vesialueiden kestävän käytön edistämiseksi. Palvelutarjontamme sisältää kattavan väylänpidon ja merenmittauksen tuotevalikoiman, joka on suunniteltu edistämään vesillä liikkumisen sujuvuutta ja ympäristöturvallisuutta. Olemme erikoistuneet vesiväylien hoitoon ja suunnitteluun, kanavien käyttöön ja kunnossapitoon, merenmittaukseen, öljyntorjuntaan, vesirakentamiseen sekä muoviputkiviittojen ja poijujen valmistamiseen. Lisätietoja www.meritaito.fi.

Lisätietoja antavat:

Juha Muhonen, varatoimitusjohtaja, Lamor Corporation Ab, juha.muhonen@lamor.com, puh: +358 40 767 4442, www.lamor.com

Hannu Ylärinne, toimitusjohtaja, Meritaito Ltd.,  hannu.ylarinne@meritaito.fi,  puh: +358 400 435 638

Thomas Erlund, liiketoimintajohtaja, thomas.erlund@meritaito.fi, puh: +358 40 829 9877, www.meritaito.fi

Seuraa meitä